
Disney témaparkot nyit a Közel-Keleten
Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első tematikus parkját a Közel-Keleten, amely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén fog épülni. A projekt a Walt Disney és a helyi szórakoztatóipari vállalat, a Miral közötti együttműködés keretében valósul meg. A Disney már hat tematikus parkkal rendelkezik Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, legutóbb 2016-ban nyitotta meg kapuit Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget fejlesztéséért mint turisztikai célpont, és már üzemelteti a SeaWorld és a Warner Bros World parkokat, ahol éppen egy Harry Potter tematikájú parkot is fejlesztenek.
A Disney hivatalos közleménye szerint az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése lehetővé teszi, hogy a világ népességének egyharmada négyórás repülőútra található tőle, így ez egy „jelentős kapu a turizmus számára”. Évente 120 millió utas utazik át Abu Dhabin és Dubajon, ami a legnagyobb globális légiközlekedési csomóponttá teszi az Emírségeket. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a tervezett parkot „izgalmas” pillanatnak nevezte a cég életében, és elmondta, hogy a Disneyland Abu Dhabi „hitelesen Disney és jellegzetesen emírségi” élményt kínál majd.
A 10 négy mérföld (25 négy kilométer) területű Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától, és 50 percre Dubajtól. A Miral vezérigazgatója, Mohamed Abdalla Al Zaabi kijelentette, hogy a Disney tematikus park fejlesztése mérföldkő a sziget globális szórakoztatóhelyszínként való szerepének megerősítésében. Hozzátette, hogy a projekt hozzájárul Abu Dhabi és környéke fenntartható gazdasági növekedéséhez.
A Disney első tematikus parkja, a Disneyland, 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában. Ezt követte 1971-ben a Walt Disney World Orlando-ban, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött a Tokióban található parkkal, majd 1992-ben megnyílt a Disneyland Párizsban, 2005-ben Hongkongban, és végül 2016-ban Sanghajban.
Szerdán a Disney bejelentette, hogy várakozásaikat felülmúló eredményekkel zárta az első három hónapot 2025-ben, a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) nőttek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új ügyfelet nyert. Korábban a Disney enyhe csökkenést jósolt az előfizetők számában az árak emelkedése miatt, azonban a látogatók száma az Egyesült Államokban növekedett, és a látogatók többet költöttek, emellett a Disney Treasure nevű új hajó bevezetését követően a tengeri hajózási foglalások is nőtt.
Iger úr elmondta, hogy „bár kérdések merülnek fel a makrogazdasági bizonytalansággal vagy a verseny hatásával kapcsolatban, bátorítónak találom a vállalatunk erejét és ellenállóságát”. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzője hozzátette, hogy abban az időszakban, amikor sok amerikai vállalkozás „aggódik a tarifák fogyasztói kiadásokra gyakorolt hatása miatt”, a Disney magabiztosan tekint a jövőbe.
A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít a nézők körében, míg a legkisebbek számára rendezett versenyeken a nagy „lelkesedést” és a „sok” sárban való csobbanást értékelték. A Thunderbolts című film közelgő bemutatója előtt a BBC visszatekintett Florence Pugh útjára az oxfordi iskoláslányból Hollywood csillagává. Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztése lehetővé teszi a Eurostar vonatok befogadását. Page Thompson, az új vállalkozások elnöke pedig kijelentette, hogy a tematikus park csupán a helyi befektetések kezdetét jelenti.

